تالار وحدت و رودکی در این روز از نوازندگان گیتار و سازهای بادی در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی هیأت داوران ساز گیتار و مجید سینکی، آذین موحد و فیروزه نوائی (فلوت) و جاوید مجلسی و اکبر محمدی (کلارینت، ابوا، هورن، ترومبون و ترومپت) اعضای هیأت داوران سازهای بادی را تشکیل می دادند.

جاوید مجلسی عضو هیأت داوران بخش موسیقی کلاسیک در بخش سازهای بادی در مورد اجراهای امروز گفت: کیفیت اجراها قابل قبول بود و در کل سطح کیفی اجراها قابل قبول بود. این نوازندگان جوان مسلما با تلاش و تمرین بیشتر بهتر خواهند شد و در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و اگر امتیازاتی که نوازندگان ساکن شهر تهران دارند نوازندگان شهرستان های دیگر نیز داشته باشند، قطعا می‌توانند آینده بهتری داشته باشند. ضمن اینکه کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته تفاوت آنچنانی نداشته و تنها موضوعی که باعث خوشحالی و امیدواری اعضای هیأت داوران است این است که تعداد نوازندگان بخش سازهای بادی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که امکاناتی فراهم شود که نوازندگان سازهای بادی در شهرستان ها نیز حتما در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: به هر حال اجرای زنده و روبروی مردم و هیأت داوران ساز زدن، برای هر نوازنده ای سخت است و عده‌ی زیادی از آن‌ها دچار استرس و اضطراب شده بودند اما به مرور زمان و با تلاش و تمرین بیشتر این مشکل نیز حل خواهد شد.

جاوید مجلسی در جشنواره موسیقی جوان گفت:جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار مهم است و جشنواره بسیار خوبی است اما به شرطی که درجا نزنیم و هر سال سعی کنیم وسعت جشنواره بیشتر شود و نوازندگان بیشتری در این جشنواره شرکت کنند. همچنین امیدوارم شرایطی مهیا شود که نوازندگان سازهای بادی در شهرستان ها نیز در این جشنواره شرکت کنند.