به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، بیست و دومین روز از سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی دستگاهی به ساز سنتور اختصاص داشت و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز، مینا افتاده، سیامک آقایی، مجید کیانی، پشنگ کامکار و رضا شفیعیان هیأت داوران ساز سنتور را تشکیل می دادند.

بر اساس این گزارش، بخش نخست بیست و دومین روز جشنواره موسیقی جوان به رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو گروه الف 1 و الف 2 تقسیم شده بودند. در ابتدا پارسا نایبی از رده سنی الف 1 به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، آروین صیدی، صبا درخشان، امیرمحمد سهرابی، کارن احمدی، آروین زندکریمی، دانیال عقلمندی و سامرند سعیدی از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید. محمدرضا رحمانیان، مهسا سید خاوری، مهرداد طهماسبی، فردین محمدی نژاد، ایلیا بدری، رضا هاشمی، آریا عباسی، سروش حاجی طلب و مهرشاد بخشنده نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش دوم روز بیست و دوم جشنواره، به نوازندگان رده های سنی ب و ج اختصاص داشت و در ابتدا فرهنگ بقایری از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، آرمان مهدیه نجف آبادی، کاوان کریمی، نیما خنکدار، شهریار قیدارپور، مرتضی تقوی آلاشتی، آریا امینی، سبحان معمار، شقایق حشمت و علیرضا سعیدی از این رده سنی به نوبت مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به سنتورنوازی پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ج رسید. بهرام نادربیگی، محسن میرزایی، کیارش عزیزالدین و سروش اسماعیلی نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز بیست و دوم جشنواره، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و اعضای هیات داوران اجراهای امروز را مورد نقد و بررسی قرار دادند. هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، مجید کیانی، مینا افتاده، سیامک آقایی و پشنگ کامکار (اعضای هیأت داوران) در این نشست حضور داشتند.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می شود.