تالار وحدت و رودکی در این روز از نوازندگان گیتار و سازهای بادی در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی هیأت داوران ساز گیتار و مجید سینکی، آذین موحد و فیروزه نوائی (فلوت) و جاوید مجلسی و اکبر محمدی (کلارینت، ابوا، هورن، ترومبون و ترومپت) اعضای هیأت داوران سازهای بادی را تشکیل می دادند.

نقاط قوت نوازندگان در عشق و علاقه آن‌ها در نواختن ساز است

سیمون آیوازیان عضو هیأت داوران بخش موسیقی کلاسیک در بخش ساز گیتار در مورد اجراهای امروز گفت: کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و اجراها رضایت بخش بود خصوصا در گروه های الف 1 و الف 2  اجراهای بسیار خوبی را دیدیم هرچند که نوازندگان رده سنی الف 2 مقداری ضعیف تر از رده سنی الف 1 بودند. امسال خوشبختانه نسبت به سال گذشته نوازندگان زیادی در رده سنی ج شرکت کردند و از این بابت بسیار خوشحال هستم به دلیل اینکه نوازندگان رده سنی ج به دلیل اینکه سن‌شان بالاتر می‌رود، دچار غرور می‌شوند و از این موضوع که با نوازندگان سنین پایین تر مقایسه شود، هراس دارند.

وی ادامه داد: بنده در نوازندگان نقاط ضعف و قوت آنچنانی نمی‌بینم اما نوازندگانی هم که مقداری ضعف داشتند، من مقصر این موضوع را معلمان آن‌ها می‌دانم به دلیل اینکه نوازندگان تا قبل از اینکه به آمادگی صددرصد برسند، آن‌ها را به جشنواره موسیقی جوان می‌فرستند و اگر آن‌ها مشاهده کنند که یک نوازنده به آمادگی لازم از لحاظ کیفیت نرسیده است، نباید اجازه شرکت در این جشنواره را به آن نوازنده دهد. نقاط قوت نوازندگان هم در عشق و علاقه آن‌ها در نواختن ساز است و عده‌ای از نوازندگان با عشق و احساس بسیار خوبی اجرا کردند.

 

سیمون آیوازیان در پایان در مورد برگزاری جشنواره موسیقی جوان گفت: جشنواره موسیقی جوان بسیار جشنواره خوبی است و سال به سال شاهد پیشرفت آن و همچنین بالاتر رفتن کیفیت اجراها هستیم. برگزاری چنین جشنواره‌هایی لازم است که تداوم داشته باشد به دلیل اینکه اگر به موسیقی کلاسیک در کشورمان توجهی نکنیم، بسیار کمرنگ می‌شود.

جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار مهم در کشور است

علیرضا تفقدی در مورد اجراهای امروز و کیفیت اجراها گفت: کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب بود و اجراهای خیلی خوبی را شاهد بودیم. بنده از نوازندگان رده سنی الف رضایت بیشتری داشتم هرچند که تعداد نوازندگان رده سنی ج نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود و امیدوارم سال‌های آینده نیز تعداد نوازندگان این رده سنی افزایش یابد.

تفقدی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار مهم در کشور است و امیدوارم که دیگر شهرهای کشور هم از این جشنواره الهام بگیرند و هر کدام جشنواره‌ای کوچک در شهر خودشان برگزار کنند.